Lato w teatrze:
Figle - migle

Czy trzeba słyszeć, żeby cieszyć się muzyką? W jaki sposób można doświadczać otaczającej rzeczywistości? Co to znaczy „rozmawiać”? Czy fizykę i sztukę więcej dzieli, czy łączy? FIGLE-MIGLE to naukowo-artystyczny eksperyment, który przyniósł zadziwiające efekty.

Przez dwa tygodnie trzydziestu uczestników w wieku od 7 do 12 lat, część z niepełnosprawnością słuchu, zadawało wiele trudnych pytań, a z uzyskanych odpowiedzi samodzielnie stworzyło teatralny spektakl. Podczas spotkań z naukowcami, specjalistami z różnych dziedzin, międzynarodowymi artystami i kuratorami zastanawiali się czym jest muzyka, czy słuch jest potrzebny, żeby jej doświadczać i w jaki sposób można się komunikować poprzez sztukę. Uczyli się języka migowego, celebrowali supermoce – unikatowe zdolności i mocne strony i otwierali na wyjątkowość każdego dziecka.

A moc, radość i wrażliwość, którą dało spotkanie z drugą osobą w ujawniła się najpełniej w najbardziej wymownej i wszechstronnej formie komunikacji – dziecięcej zabawie!

koncepcja merytoryczna i prowadzenie warsztatów:
Wioletta Boczar, Sylwia Gorzak, Marta Kurowska, Robert Maniak, Justyna Mańkowska, Grzegorz Mazoń
tłumaczenie migowe: Wioletta Boczar
obsługa techniczna: Paweł Dobosz, Bartosz Kondys, Ryszard Osman
promocja: Sylwia Gorzak, Joanna Bryl-Góralska, Tomasz Waszkiewicz
Projekt zrealizowany w lipcu 2017 roku we Wrocławskim Teatrze Lalek ze środków Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w ramach konkursu grantowego „Lato w teatrze +”.

Partnerem projektu była Fundacja na Rzecz Rozwoju Audiodeskrypcji KATARYNKA